Máster Universitario. Tecnología Educativa: E-Learning y Gestión del Conocimiento (MTEE): 2016-17
Rama de conocimiento | Ciencias Sociales y Jurídicas |
---|---|
Órgano(s) proponente(s) | |
Carácter |
Máster Conjunto - Interuniversitario Universidades participantes: |
Dirección estudios | |
Número de créditos | 60 ECTS |
Plazas de nuevo ingreso | 30 |
Modalidad |
On-line |
BOE publicación |
Fecha de verificación
: 28/12/2012
|
Servicios administrativos responsables | |
Personal de contacto |
|
Centro responsable | Centro de Estudios de Posgrado |
Precio público por crédito |
|
Documentos de interés | |
Enlaces |
Web del Máster |
Información general para cursar un máster en la UIB:
- Descriptor de la titulación
- Los idiomas de impartición de las asignaturas de los másteres se pueden consultar en el apartado " Asignaturas "
- Competencias básicas de los estudios de máster
- Información de acceso, preinscripción y matrícula.
-
Información general de la normativa y los procedimientos.
- Información general de los impresos para cursar un máster en la UIB.
-
Información para estudiantes con titulaciones extranjeras.
- Información de:
Precios regulados por el BOIB Núm. 93 - 23/Julio/2016 - Decreto 44/2016 ( en formato PDF )
Descriptor de la titulación
Perfil de ingreso y criterios de admisión
La Comisión Académica del Máster realizará una valoración del perfil de ingreso de los candidatos en relación a su adecuación al perfil del Máster. Se estudiará el currículum y la carta de motivación y se elaborará una relación jerarquizada de candidatos de acuerdo a los criterios siguientes:
- Expediente académico
- Experiencia profesional
- Publicaciones en revistas especializadas
- Becas obtenidas
- Participación en congresos
- Otros méritos académicos
Objetivos académicos y profesionales
Objectius
- Analitzar les possibilitats de las TIC com nous espais per a la formació i la gestió del coneixement, incidint en els avanços que en aquest camp se donen des del e-Learning.
- Identificar els fonaments didàctics per el disseny de mitjans basats en les teories i estratègies del procés d'ensenyament-aprenentatge en e-Learning.
- Assolir els criteris necessaris per dissenyar materials multimèdia per a l'educació.
- Analitzar les possibilitats de les TIC como nous espais per a la formació i aplicacions multimèdia.
- Estructurar i desenvolupar material formatiu multimèdia atenent a l'audiència a la qual va destinat.
- Conèixer i entendre el conjunt de paràmetres que defineixen el procés de digitalització i reproducció del material de formació.
- Adquirir habilitats i competències per a la gestió de la informació i el coneixement.
- Determinar la viabilitat econòmica d'un projecto multimèdia.
- Desenvolupar una aplicació pràctica a l'àmbit del disseny de materials i/o d'entorns de formació.
- Iniciar-se en la metodologia de recerca en Tecnologia Educativa.
Competències bàsiques
- CB6. Adquirir els coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació de idees, sovint en un context de investigació.
- CB7. Aplicar els coneixements assolits i capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi
- CB8. Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, essent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- CB9. Comunicar les seves conclusions i els coneixements i arguments que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats de manera clara i sense ambigüitats.
- CB10. Integrar les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant de manera autodirigida o autònoma
Competències específiques
- A1. Analitzar les TIC como eines i instrument pel e-learning i la gestió del coneixement.
- A2. Dominar les eines i procediments para la planificació, organització i gestió dels processos de e-learning.
- A3. Dissenyar i desenvolupar programes i projectes d'innovació i de recerca a l'àmbit del e-learning.
- A4. Dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics i de materials multimèdia per la formació.
- A5. Adoptar mitjans, recursos i eines en processos de seguiment i avaluació de e-learning.
- A6. Incorporar estratègies i recursos de gestió del coneixement als desenvolupaments d'innovació i investigació en e-learning.
- A7. Gestionar i utilitzar la informació en el desenvolupament de projectes.
- A8. Redactar documentació específica de naturalesa tècnica i/o didàctica acord amb eñs programes i projectes de e-learning desenvolupats.
- A9. Aplicar models pedagògics i coneixements tècnics per la resolució de problemes de formació en e-learning.
- A10. Analitzar i aplicar eines i instrumentes per el disseny i desenvolupament de materials didàctics per el e-learning.
- A11. Dissenyar escenaris d'aprenentatge en entorns tecnològics.
- A12. Elaborar propostes innovadores en projectes de e-learning.
- A13. Desplegar processos individuals i col·lectius de gestió del coneixement en activitats i processos de e-learning.
- A14. Transferir a altres contextos la activitat pràctica desenvolupada.
- A15. Aplicar els principis del mètode científica a la resolució de problemes de investigació educativa.
- A16. Usar eines tecnològiques per el disseny i desenvolupament d'instruments i recursos per la recerca.
- A17. Aplicar tècniques d'anàlisis de dades en investigació educativa.
- A18. Difondre i comunicar resultats de investigació.
Competències transversals
- B1. Aprendre a Aprendre.
- B2. Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d'estudi.
- B3. Aplicar pensament critico, lògic i creatiu en la avantguarda del camp d'estudi, en un context de recerca.
- B4. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat e iniciativa.
- B5. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
- B6. Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o a un àmbit tècnic concret.
- B7. Sensibilitzar en temes mediambientals.
- B.8 Gestionar projectes tècnics i de investigació o innovació.
Competències nuclears
- C1. Gestionar la informació i el coneixement.
- C2. Expresar-se correctament de manera oral i escrita en una de las dues llengües oficials de la UIB.
- C3. Comprometrer-se amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà i como professional.
- C4. Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional
Acceso a otros estudios y salidas profesionales
El Màster inclou dos itineraris, el d'especializació professional i el de investigació orientat a realitzar el Doctorat.
Les sortides professionals dels titulats/ades del perfil professional són dissenyar i desenvolupar projectes de e-learning, gestionar campus virtuals i serveis de formació; disseny i creació de materials de formació; assessorament tècnic i pedagògic; i gestionar informació i coneixement.
L'àmbit de feina del perfil professional està relacionat amb:
- el món de l'empresa: departaments de recursos humans, empreses de la informació i les comunicacions, empreses d'edició i creació de multimèdia, empreses de formació per el disseny i desenvolupament de projectes i programes TIC i formació, assessorament, estudi de necessitats, etc.
- el món de la formació: gestió i organització de recursos TIC, disseny i desenvolupament de projectes i programes de e-learning, docència, etc.
Les sortides professionals dels titulats/ades del perfil investigador , són dissenyar i desenvolupar projectes de recerca en l'àmbit de la Tecnologia Educativa; gestionar projectes de investigació en l'ámbit del e-Learning; disseny i desenvolupament de projectes de recerca fonamental i de I+D+I; i assessorament tècnic i pedagògic en projectes de investigació de l'àmbit de la Tecnologia Educativa.
L'àmbit de feina del perfil investigador està relacionat amb:
- el món de la recerca: departaments de l'administració educativa i de les TIC, departaments de I+D d'empreses de la informació i les comunicacions, empreses d'edició i creació de multimèdia; departaments universitaris de l'àmbit de les ciències de la Educació i Instituts de recerca educativa; disseny i desenvolupament de projectes i programes TIC i formació, assessorament i estudio de necessitats, etc.
- el món de la formació: disseny de projectes de gestió i organització de recursos TIC, anàlisis i avaluació de la qualitat de projectes i programes de e-learning, docència, etc.
Estructura de los estudios
Les assignatures es poden trobar a l'apartat " Assignatures " d'aquesta titulació.
El pla d'estudis està estructurat en tres matèries obligatòries de 9, 6 i 15 crèdits (30 crèdits en total).
Les matèries obligatòries inclouen les assignatures dels mòduls:
- Matèries obligatòries
- les Pràctiques externes del mòdul " Pràcticum "
- Treball de Fi de Màster
Atenent a la seva formació prèvia l'estudiant podrà realitzar fins un màxim de 30 crèdits de complements de formació. Totes les assignatures de complements de formación son de 3 o 6 crèdits. Formen part dels complements de formació:
Taula resum
Crèdits totals | 60 |
Crèdits ECTS | |
Assignatures Obligatòries | 9 |
Treball de Fi de Màster | 15 |
Pràctiques externes | 6 |
Matèries Optatives i Complements Formatius | 30 |
Examen final
No es realitza examen final.
Criterios de evaluación y exámenes
L'avaluació de l'estudiant se desenvoluparà mitjançant un sistema d'avaluació continuada. No es faran proves d'avaluació, sinó que les Metodologies d'avaluación seran les mateixes que les de docència.
Profesor coordinador ECTS
Dra. Adolfina Pérez Garcias
Departamento | Pedagogía Aplicada y Psicología de la Educación , UIB. |
---|---|
Teléfono | (34) 971 17 2881 |
Procesos administrativos y otros datos de interés
-
Preinscripción y matrícula
http://cep.uib.es/es/Alumnat/Admissio_Matricula/ -
Direcciones y teléfonos de contacto del personal administrativo del C.E.P.:
http://cep.uib.es/es/EstructuraIPersonal/
Formulario para la presentación de sugerencias sobre el programa
Si queréis ayudarnos a mejorar, tenéis un comentario, consulta o sugerencia lo podéis hacer mediante nuestro formulario de contacto del Centro de Estudios de Postgrado.
Sistema de garantía de calidad
-
Composición nominal de la Comisión de Garantía de Calitat (CGQ)
Responsable de calidad Jesús Salinas Ibañez PDI Adolfina Pérez Garcías PDI Mercé Gisbert Cervera PDI Xavier Carrera Farran PAS Maria Balle Cañellas Alumno Maria Eugenia Morales Mora - Normativa por la cual se crean las comisiones de garantía de calidad (Comissió de Garantia de Qualitat - CGQ)
-
Las funciones de las CGQ de los títulos oficiales de la UIB son las siguientes :
- Velar por la calidad del título y del profesorado.
- Verificar la implantación del SGIC.
- Desplegar la política de calidad de la institución en el ámbito del título, verificar su cumplimiento y rendir cuentas a la junta de centro o al Centro de Estudios de Postgrado .
- Realizar el seguimiento de la eficacia de los procesos, analizar los resultados y las informaciones que reciban relativos a la satisfacción de los grupos de interés, la inserción laboral de los graduados, la valoración del progreso y los resultados de aprendizaje, el desarrollo de las prácticas externas y los programas de movilidad y otras informaciones, y hacer propuestas de actuación con el fin de mejorar continuamente el título.
- Revisar, analizar y proponer acciones de mejora en relación con la calidad de la enseñanza y del profesorado.
- Elaborar la memoria anual de seguimiento, evaluación y mejora del título y elevarla a la junta de centro o al Centro de Estudios de Postgrado .
- Cualquier otra que les asigne la junta de centro o el Centro de Estudios de Postgrado .
- Compromiso del título con la calidad
- Manual de calidad de la UIB
- Proceso de gestión y revisión de incidencias, reclamaciones y sugerencias (PDF)
-
El Sistema de Garantía de Calidad de este Programa de Máster se halla recogido y está basado en
el Sistema de Garantía Interno de Calidad de la UIB (Sistema de Garantia Intern de Qualitat - SGIQ)
En el enlace http://sequa.uib.cat/Titols-oficials/Verificacio/Titols-master-oficials/ encontrará los planes de estudios de los títulos oficiales de máster verificados por el Consejo de Universidades, así como toda la documentación relevante relacionada con su verificación. Además, encontrará los planes de estudios que están en proceso de verificación.
Comentarios y sugerencias
Si quereis ayudarnos a mejorar o tenéis algo que decir, lo podéis hacer a través del formulario de contacto sobre los estudios de máster en la UIB