Máster Universitario. Intervención Socioeducativa sobre Menores y Familia (MISO): 2011-12
Rama de conocimiento | Ciencias Sociales y Jurídicas |
---|---|
Órgano(s) proponente(s) | |
Dirección estudios | |
Número de créditos | 60 |
Plazas de nuevo ingreso | 25 |
Modalidad |
Presencial |
BOE publicación |
|
BOE publ. plan de estudios | |
Servicios administrativos responsables | |
Personal de contacto |
|
Edificio de impartición | |
Centro responsable | |
Documentos de interés |
Información general para cursar un máster en la UIB:
- Descriptor de la titulación
- Competencias básicas de los estudios de máster
- Información de acceso, preinscripción y matrícula.
-
Información general de la normativa y los procedimientos.
- Información general de los impresos para cursar un máster en la UIB.
-
Información para estudiantes con titulaciones extranjeras.
- Información de:
Para ampliar información pueden visitar la página web del Centre d'Estudis de Postgrau
Precios regulados por el BOIB Núm.87 - 11 de junio de 2011 - Decreto 64/2011
Descriptor de la titulación
Criterios de admisión
D'acord amb l'establert a l'article 16 del Reial decret 1393/2007:
Per a accedir als ensenyaments del Màster Universitari oficial en Intervenció Socioeducativa amb Menors i Famiília serà necessari estar en possessió d'un títol universitari oficial espanyol o altre expedit per una institució d'educació superior de l'Espai Europeu d'Educació Superior que faculten en el país expedidor del títol per a l'accés a ensenyaments de màster.
Així mateix, podran accedir els titulats conforme a sistemes educatius aliens a l'Espai Europeu d'Educació Superior sense necessitat de l'homologació dels seus títols, prèvia comprovació per la Universitat que aquells acrediten un nivell de formació equivalent als corresponents títols universitaris oficials espanyols i que faculten en el país expedidor del títol per a l'accés a ensenyaments de postgrau. L'accés per aquesta via no implicarà, en cap cas, l'homologació del títol previ que estigui en possessió l'interessat, ni el seu reconeixement a altres efectes que el de cursar els ensenyaments de màster.
Els candidats han de presentar una preinscripció, telemàticament o personalment, al responsable dels serveis administratius de postgrau de la Facultat d’Educació. Si no han cursat els estudis de grau a la UIB, han de presentar una fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de la seva titulació i un certificat acadèmic de la universitat emissora de la titulació esmentada.
La Comissió Acadèmica de la Titulació analitzarà les sol·licituds presentades, inclosos els casos de convalidació i reconeixement de crèdits. Es valoraran els mèrits presentats pels candidats.
Orientacions del barem d'admissió.
Els estudiants podran ser admesos al màster d'acord amb els següents criteris:
- Seran considerats en primer lloc els llicenciats, diplomats i graduats en carreres educatives (pedagogia, educació social, mestres, psicopedagogs, i carreres socials (treballadors socials, sociòlegs, psicòlegs i antropòlegs. (80 punts)
- Es valorarà la formació acreditada, per universitats o entitats oficials, en menors i família com un mèrit per a accedir al màster; (10 punts)
- Es valorarà l'experiència professional acreditada en serveis i programes per a menors i família com un mèrit per a accedir al màster; (5 punts)
- Es valoraran les publicacions i investigacions acreditades amb menors i família com un mèrit per a accedir al màster; (5 punts)
Objetivos académicos y professionales
L’objectiu fonamental del màster és formar sistemàticament sobre tots els elements estructurals i dinàmics de la família, aportats per les diverses ciències socials i de l'educació, així com sobre les estratègies d'intervenció socioeducativa amb menors i família de manera que els estudiants puguin iniciar un doctorat en aquest camp amb una base interdisciplinària sòlida o respondre a les demandes científiques i a les tècniques d’intervenció en aquest camp que demanden les institucions i serveis que actuen en aquesta àrea.
Objectius específics
- Formar als alumnes en les àrees de coneixement necessàries per a l'exercici de la intervenció familiar. Capacitar per al diagnòstic sobre la situació i sobre les relacions familiars al llarg dels diversos cicles de la vida.
- Formar als alumnes en la pràctica de l'exercici professional de la intervenció familiar. Capacitar per al disseny, desenvolupament i avaluació de diverses estratègies d'intervenció.
- Formar la capacitat d'investigació de futurs professionals de la intervenció familiar. Iniciar en la investigació bàsica i aplicada sobre les diverses formes de convivència, les seves característiques, canvis i factors que els expliquen.
- Orientar als alumnes sobre les formes d'accedir al desenvolupament professional de la intervenció familiar, tant en el sector públic com en el privat. Obrir noves perspectives professionals en el camp de l'assessorament familiar.
- Sensibilitzar als alumnes perquè en l'exercici professional es respectin els drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones, així com amb els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Acceso a otros estudios y salidas profesionales
L'estudiant, quan estigui en possessió del títol oficial de Màster Universitari d'Intervenció Socioeducativa amb Menors i Família , pot sol·licitar l'admissió als estudis de tercer cicle que portin a l'obtenció del títol de doctor i en especial als programes d’aquest nivell per la Universitat de les Illes Balears, dins del programa de Educació: primera infància, menors i família.
Estructura de los estudios
El pla d'estudis es pot trobar a la publicació del BOE Núm. 14 del 17 de gener de 2011 - disposició 908 i les assignatures a l'apartat " Assignatures " d'aquesta titulació.
Examen final
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster.
Criterios de evaluación y exámenes
Es durà a terme mitjançant un procés d'avaluació continuada que està detallat a la guia docent de cada assignatura. ( Web de la titulació , apartat " Assignatures ")
Profesor coordinador ECTS
Directors:
Dr. Bernat Sureda Garcia
Departament | Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques , UIB. |
---|---|
Telèfon | (34) 971 17 2591 |
bernat.sureda uib.es |
Dra. Carmen Orte Socias
Departament | Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques , UIB. |
---|---|
Telèfon | (34) 971 17 3296 |
carmen.orte uib.es |
Comissió Acadèmica de la Titulació.
- Vegeu: Comissió de Garantia de Qualitat (CGQ)
- Vegeu: Comissió de Reconeixement i Transferència de Crèdits (CRiTC)
Procesos administrativos y otros datos de interés
-
Preinscripción y matrícula
http://postgrau.uib.cat/es/calendaris/administratiu/ -
Direcciones y teléfonos de contacto del personal administrativo
http://postgrau.uib.cat/es/calendaris/administratiu/serveis_administratius/ -
Direcciones y teléfonos de contacto del personal administrativo del C.E.P.:
http://cep.uib.es/es/EstructuraIPersonal/
Formulario para la presentación de sugerencias sobre el programa
Formulario de sugerencia o queja
- http://postgrau.uib.es/digitalAssets/196/196337_queixes_suggeriments_es.doc
Sistema de garantía de calidad
Composición nominal de la Comisión de Garantía de Calidad (CGQ)
Responsable de calidad | Martí Xavier March Cerdà |
---|---|
PDI | Bernat Sureda Garcia |
PDI | Maria del Carme Orte Socias |
PAS | pendent determinar |
Alumna | pendent determinar |
- Comisión de Garantía de Calidad (Comissió de Garantia de Qualitat - CGQ)
- Compromiso del título con la calidad
- Memoria anual de seguimiento y evaluación de la titulación
- Manual de calidad de la UIB
- Proceso de gestión y revisión de incidencias, reclamaciones y sugerencias
- El Sistema de Garantía de Calidad de este Programa de Máster se halla recogido y está basado en el Sistema de Garantía Interno de Calidad de la UIB (Sistema de Garantia Intern de Qualitat - SGIQ)
Comentarios y sugerencias
Si quereis ayudarnos a mejorar o tenéis algo que decir, lo podéis hacer a través del formulario de contacto sobre los estudios de máster en la UIB