Máster Universitario en Educación Inclusiva (MEDI): 2011-12 : Criterios de evaluación y exámenes

En el Màster en Educació Inclusiva, les 3 assignatures de cada un dels mòduls s’avaluaran per separat, en una sola convocatòria. En les assignatures en les quals intervé més d’un professor o professora, el professorat que hi ha intervingut avaluarà de forma conjunta els alumnes i les alumnes.

L’avaluació dels mòduls 1, 3, 4 i 5

Les competències generals i específiques que les assignatures d’aquests mòduls pretenen desenvolupar en l'alumnat del màster s'avaluaran:

1. El 50 % de la qualificació de cada assignatura dels mòduls 1, 3, 4 i 5 ve determinat pels següents elements: (1) el seguiment i participació en les classes presencials i en les Sessions de Treball Dirigit; (2) la realització de les activitats del Pla de Treball Individual; i (3) La Carpeta d’Aprenentatge, que inclourà les activitats que l’estudiant haurà realitzat en les STD i del Pla de Treball Individual, a més d’un document final amb les reflexions personals sobre els continguts de l’assignatura i el propi procés d’aprenentatge.
  2. Pel que fa al 50 % restant de la qualificació de les assignatures d’aquests mòduls:
    • En els mòduls 1 i 4 ve determinat per un Treball en Equip (màxim 4 alumnes) d’aprofundiment d’algun tema relacionat amb els continguts dels Mòduls 1 i 4, respectivament. Aquest element serà valorat, en el Mòdul 1, pels coordinadors d’aquest mòdul de cada universitat, a qui li hauran de lliurar el treball en la data fixada en el calendari del màster; i, en el Mòdul 4, pel coordinador o per la coordinadora d’aquest mòdul, a qui li hauran de lliurar el treball en la data fixada en el calendari del màster. El treball en equip del mòdul 1 s’haurà de presentar oralment a cada universitat, en la data fixada dins el calendari del màster.
    • En els mòduls 3 i 5 ve determinat per un Treball per Parelles o en Equip (màxim 3 alumnes) d’aprofundiment d’algun tema relacionat amb els continguts d’aquests mòduls, en forma d’article científic, que serà valorat pel coordinador o per la coordinadora dels corresponent mòdul, al qual se li haurà de lliurar per escrit abans del termini fixat en el calendari del màster.

L’avaluació del mòdul 2

Les competències generals i específiques que les assignatures 2.1 i 2.2 d’aquest mòdul pretenen desenvolupar en l’alumnat del màster s’avaluaran d’acord amb els següents criteris:

1. El 50 % de la qualificació ve determinat pels següents elements: (1) el seguiment i participació en les classes presencials i en les Sessions de Treball Dirigit; i (2) la realització de les activitats del Pla de Treball Individual.
  2. Pel que fa al 50 % restant de la qualificació ve determinat, en el cas de l’assignatura 2.1 (investigació qualitativa) per un treball individual que consistirà en el disseny d’una investigació de caire qualitatiu, que podrà coincidir amb el treball d’investigació que l’estudiant voldrà realitzar com a Treball Final del Màster; en el cas de l’assignatura 2.2 (investigació quantitativa) consistirà en la realització individual de diferents càlculs estadístics a través de SPSS o Excel, a partir d'un supòsit pràctic facilitat pel professor o la professora.

L’avaluació del mòdul 6 (Pràcticum i Treball Final de Màster)

Pràcticum

Les competències associades al Pràcticum s’avaluaran a partir dels següents elements:

1. En l’itinerari professionalitzador (en el qual el pràcticum té un valor de 9 crèdits):
    • L’Informe del tutor o de la tutora de la Universitat (50 %).
    • El Projecte d’innovació o de millora, que haurà de presentar l’estudiant, que inclogui l’anàlisi (des d’un enfocament inclusiu) de les mesures d’atenció a la diversitat del centre o institució on ha realitzat les pràctiques (50 %).
  2. En l’itinerari de recerca (en el qual el pràcticum té un valor de 6 crèdits):
    • L’Informe del tutor o de la tutora de la Universitat (50 %).
    • La Memòria d’investigació, en la qual l’estudiant haurà d’especificar l’experiència adquirida amb la seva col·laboració i participació activa en algun projecte d’investigació del grup on ha realitzat les pràctiques (50 %).

Treball Final de Màster

Les competències associades al Treball de Final de Màster (tant si s’ha seguit l’itinerari professionalitzador com si s’ha seguit el d’investigació), s’avaluarà a partir dels següents elements:

1. L’informe dels membres del tribunal sobre la presentació escrita i oral del Treball Final de Màster (60 %).
  2. L’informe del professor o la professora del màster que haurà tutoritzat l’alumne o l’alumna en la realització d'aquest treball (40 %).

Aquests dos informes han de tenir com a mínim una qualificació de 5 sobre 10 perquè es pugui calcular la mitjana ponderada entre ambdues.

Defensa oral del Treball Final de Màster

Per a la defensa pública del Treball Final de Màster es convocarà als estudiants que hagin presentat prèviament el document escrit en les dates que determini cada universitat, d’acord amb la seva normativa.